Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA


15 000 alatt nem kér kódot!

A koronavírustól való félelem jegyében megrendeltük, beüzemeltük és aktívan használjuk is az új terminálunkat. Természetesen a rendszeres fertőtlenítés sem marad el a boltban, aminek új része a terminál tisztítgatása.

Már pénteken a területi képviselő elmagyarázta a szüleimnek, hogy amikor csak lehet, a Pay Pass-os megoldást használják, így még kevesebb az érintkezés a vevővel. Mind jól tudjuk, hogy 5 000 Ft alatt a terminál nem kér kódot, ami egy viszonylag alacsony összeg, de így is több, mint a semmi. Na meg okostelefonnal is lehet fizetni, így legtöbbször még nagyobb összegű vásárlás esetén sem kell PIN-kód.

Tegnap a Fizetési Pont óriási hírrel szolgált nekünk!

A koronavírus okozta vészhelyzetre tekintettel 5-ről 15 ezerre emelte a Kormány a PIN-kódmentes fizetés határát, és a Fizetési Pont termináljai ezt már az első naptól alkalmazzák!

Ámulva olvastam a honlapjukon és utána több hírportálon is, hogy Magyarországon elsőként az Ő termináljaik tudják ezt a magasabb limitet.

Olvastam egy cikket arról is, hogy más szolgáltatók mikor vezetik be ezt a lehetőséget: Lényegében mindenki szabadkozott, hogy még nem tudják, sok fejlesztés, remélik a törvényi határidőre (április 15.) meglesz… Én meg csak azon gondolkoztam, hogy mi ebben ilyen bonyolult? Hát a Fizetési Pont lényegében egy nap alatt le tudta fejleszteni.

Fel is hívtam a szüleimet, hogy tudjanak róla, hiszen ők nem ülnek egész nap a számítógép előtt. Örvendezve mondtam apámnak, hogy most már 15 ezer alatt nem kér PIN-kódot a terminál, mire közölte, hogy persze, tudja, hisz a terminál reggel kiírta, hogy megemelték a limitet.

Elég hatékonynak tűnik a cég kommunikációja, aminek most nagyon örülök!

Tovább


Mindenki a POS terminált használja!

Pénteken este telepítették az új Fizetési Pont POS terminálunkat. Azonnal el is kezdtük használni, így a szombat óta minden egyes vevőnek egyesével hívtuk fel a figyelmét arra, hogy most már bankkártyával, vagy okostelefonnal is tud fizetni.

pos posterminal bankkártyaterminál bankkártya terminál kellegypos koronavírus államitámogatás fizetésipont

Nem gondoltam volna az idősebb korosztályba tartozó vevők is ennyire örülni fognak a lehetőségnek.

A vevők legalább 80 százaléka azonnal a bankkártyáját vette elő a készpénz helyett! Nagyon nagy sikere volt a terminálnak.

Így, az elmúlt pár nap adatait nézve még a forgalom is nőtt egy kicsit: igaz, csak pár száz forinttal vásárlásonként, de az is nagyon sokat számít a mostani időszakban. Olyan sem fordult elő, hogy valaki valamit visszarakott a polcra, vagy otthagyta a kasszánál, mert nem volt nála elég pénz.

Már most látom, hogy jó döntés volt a terminál beszerzése!

Hozzá kell tenni, a szüleimnek még szombaton furcsa volt, hogy üres a kassza és apukám egy kicsit kétségbe is esett, hogy így nem lesz meg a megszokott bevétel. Azán este megcsináltuk a napi zárást és megnéztük a napi forgalmat: Tényleg magasabb volt, mint egy átlagos szombaton szokott lenni!

A pénz már másnap megjelent a terminálhoz tartozó bankszámlán, amit akár azonnal el is tudnánk költeni, hiszen a terminál telepítésekor rögtön kaptunk hozzá bankkártyát is.

Már csak egy kérdés maradt: Mi lesz a beszállítókkal? Nekik eddig minden szállításnál készpénzben fizettek a szüleim. Így gyorsan végighívtam mindenkit, hogy most mit tegyünk.

Az öt beszállító cégből négy mondta, hogy a szállító autók fel vannak szerelve terminállal, így átvétel után a készpénz helyett bankkártyával is kitudjuk fizetni az árut. Egy pedig sajnálkozott, hogy náluk nincsenek terminálok, így utólag, átutalással tudjuk rendezni a számlát, de már ők is keresik azt a terminálszolgáltatót, akivel szerződhetnek. Ajánlottam is nekik a Fizetési Pontot, mivel nekünk eddig nagyon bejött!

Tovább


Kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges?

Péntek este, zárás után megérkezett a várva-várt POS terminálunk.

A Fizetési Pont területi képviselője nagyon felkészülten érkezett, előre telefonon egyeztettük az adatokat, és így minden dokumentumot már előkészített, hogy azzal se menjen az idő.

Amíg mi átolvastuk a szerződést, ő villám gyorsan beüzemelte a terminált és aláírás után tartott egy rövid oktatást, hogy mit hogyan kell használni.

És a reakciók:

  • Anyámnak természetesen a színe tetszett, hiszen nem fekete, hanem sárga. Tipikus nő….
  • Apámnak az egyszerű kezelhetőség volt a legfontosabb (meg kell jegyeznem, tényleg nem egy technikai zseni az öreg)
  • Nekem pedig az, hogy elsőre úgy tűnik, nem kell hozzá folyamatos telefonos segítségnyújtás!

Amikor a területi képviselő végzett, én még elhelyeztem a különböző marketing anyagokat, amiket ajándékba kaptunk: kiragasztottam a matricákat a kasszához, meg az ajtóra és összeraktam a zászlót.

Már csak az maradt, hogy élesben is teszteljük a dolgot!

Remélem a vevők is annyira fognak neki örülni, mint mi.

Nem akartam hosszas eszmefuttatásokat írni a koronavírusról, de ahogy terjed, egyre jobban aggaszt engem is. Remélem, így most egy kicsit nagyobb biztonságban tudhatom a szüleimet, hogy legalább a készpénzzel nem kell annyit érintkezniük. Természetesen ők is kirakták már a kézfertőtlenítőt a bolt bejáratához, meg a kassza mellé, amit a vevők lelkiismeretesen használnak is. A boltot is két óránként takarítják, szellőztetnek rendszeresen és mindent megtesznek a vevők és a saját biztonságuk és kényelmük érdekében. De ha csak egy ilyen aprósággal is segíteni tudjuk egymást, akkor azt meg kell tenni.

Este arról beszélgettünk, hogy ha tényleg olyan jól működik a terminál, ahogy gondoljuk, akkor lehet kiírjuk a bolt ajtajára, hogy kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.

Tovább


Bankkártyás fizetéssel a koronavírus ellen!

Amikor a POS terminálokkal kezdtem foglalkozni, nem is gondoltam, hogy egy világjárvány esetén is kiemelt szerepet játszhatnak.

A munkahelyemen természetesen mi is megkaptuk a koronavírus kisokost, amit tovább is küldtem a szüleimnek. Ők jobban veszélyeztetettek, mint én, idősebbek, sok emberrel találkoznak a boltjukban és ők is járnak vásárolni. Persze ebben a tájékoztatóban az alap higiéniás szabályok mellett csak arról írtak, hogy kerüljük a kapcsolatot mindenkivel, aki akár csak távolról érintett lehet és ne menjünk rendezvényekre.

Jobb félni, mint megijedni alapon én is olvasom a híreket, tájékozódom a fejleményekről.

Egy érdekességre találtam rá az elmúlt napok híreiben: A WHO adott ki egy tájékoztatást arról, hogy javasolja mindenkinek a bankkártyás fizetést, hiszen a készpénz több ember kezében megfordul, így azon több kórokozó tud összegyűlni. Mivel azt sem tudják még, hogy a koronavírus a tárgyakon meddig marad életben, a készpénz ugyanúgy fertőző lehet, mint az ajtók kilincse, vagy a villanykapcsolók, amiket sokan használnak.

Ezt a cikket gyorsan el is küldtem a szüleimnek és nyomatékosan kértem őket, hogy próbáljanak meg mindenhol kártyát használni.

Én pedig levontam belőle azt a következtetést, hogy villámgyorsan be kell szereznem a POS terminált, hogy a szüleim minél hamarabb tudják ajánlani boltjukban a bankkártyás fizetést a készpénz helyett és így óvják saját és vevőik egészségét. Jól tudom én is, hogy nem a bankkártyás fizetéssel fogják megállítani a vírus terjedését, de ez is szerepet játszhat abban, hogy minél kevesebben fertőződjenek meg.

Lehet nem én vagyok az egyetlen, aki éppen most keres terminált és a vírus miatt minél előbb szeretné beszerezni. Félő, hogy a szolgáltatóknál elfogy a készlet és nem tudnak újat beszerezni. Meg az is előfordulhat, hogy a sok telepítés miatt csúsznak az ígért határidőkkel.

Abban most már biztos vagyok, hogy olyan szolgáltatót fogok választani, aki 2-3 napon belül tényleg tud nekünk terminált adni! Ezzel elég sok szolgáltatót kilövök, mert a legtöbben nem tudnak gyorsan telepíteni. Mivel nem akarok soktízezret kiadni a terminálért, a legvonzóbb ajánlat a Fizetés Ponté, akik 72 órán belül telepítenek.

Tovább


Tényleg ilyen sokat kell várni egy POS terminálra?

A rövid válasz: NEM!

A hosszabb: Van, ahol igen.

Megdöbbentett, hogy milyen különbségek vannak az egyes szolgáltatók között a reakcióidőben.

kellegypos posterminal terminal bankkartyaelfogadas ingyenpos

Az összes szóba jövő szolgáltatótól ugyanazon a napon kértem ajánlatot. Mindenhol hasonló adatokat kell előre megadni: adószám, havi forgalom és egy becslés, hogy mennyi lesz az üzlet kártyás forgalma.
Nem tűnik nagy feladatnak 3 számadat alapján egy táblázatból kinézni az árakat, de több szolgáltatónál ez mégis bonyolultnak bizonyult.

Azt hittem, hogy 1-2 napon belül tele lesz a postaládám ajánlatokkal és csak válogatnom kell.
Hát ez nem így történt!

Egy helyről, a Fizetési Ponttól kaptam ajánlatot már másnap, aminek kifejezetten örültem, mert náluk ugye a 80.000 forintos állami támogatás is elérhető.

Azon a héten jött még 2:

  • Az egyiknél sok szép terminál van, de meg kell őket venni, ami azonnali több tízezer forintos kiadást jelent.
  • A másiknál pedig az ügyintéző sajnálkozva közölte velem, hogy nem elég magas a bolt forgalma, ahhoz, hogy szerződést köthessünk. Eléggé meglepett, hogy ilyen is van!

Aztán csak vártam és vártam, de semmi.

Ha ilyen lassan adnak egy árajánlatot, akkor mi lesz, ha valami probléma merül fel?
Majd 2 hónap múlva méltóztatnak felvenni a telefont és közölni, hogy még 2 hónapot várjak?

Nem hiszem, hogy ez az ügyfélbarát hozzáállás.

Tovább


Így kaphatunk 80 000 forint állami támogatást! 

Az egyik legfontosabb tényező lehet a szolgáltató kiválasztásánál a 80 000 forintos állami támogatás, amivel sokat spórolhatunk az üzemeltetési költségeken.   

posterminál bankkártyaterminál kellegypos államitámogatás

A neten olvasgatva összeszedtem a legfontosabb részleteket:   

  • Az állami támogatás összege 80 000 forint. 
  • A támogatás vissza nem térintendő. 
  • Legalább két éves szerződést kell aláírni a szolgáltatóval. 
  • Nyilatkozni kell arról, hogy a bolt 2017. november 1-én nem rendelkezett terminállal. 
  • A támogatás csak nyár közepéig igényelhető. 
  • A felszámított szolgáltatói díj nem lehet magasabb a havi bankkártyás fizetések értékének 1 százalékánál. 

A 80 000 forint támogatást nem egyösszegben adja a szolgáltató, hanem a 2 éves szerződéses idő alatt havonta különböző kedvezmények formájában. Így az jelentős mértékben csökkenti a terminál üzemeltetési költségét.  

Tehát ezzel a támogatással több legyet üthetünk egy csapással:  

  • kapunk 80 000 forint kedvezményt és  
  • a szolgáltató nem kérhet tőlünk 1 százaléknál magasabb díjat.  

De azért legyünk reálisak, az 1 százalék fölötti díj nekem amúgy is horror kategóriának tűnik, garantáltan nem mennék bele olyan magas költségbe.  

Így különösen boldogan nyugtáztam, hogy az igénylés feltételeinek a szüleim boltja teljes mértékben megfelel: 20 éve működik sikeresen, még sokáig szeretnék üzemeltetni és eddig még nem volt POS termináljuk.  

FONTOS: Ezt a támogatást most már csak egy szolgáltatónál, a Fizetési Pontnál lehet igényelni.  

 A létrehozott Excel táblázatomba felvittem egy új sort, az állami támogatást, és csak egy helyre írtam be egy „+”-t, a Fizetési Pont oszlopába.  

Tovább


Az elsődleges szempont: az ár 

Amikor összeállítottam a legfontosabb kritériumokat, nagyon örültem, hogy legalább már van egy szempontrendszerem. Azonban rá kellett jönnöm, hogy ez már megint nem olyan egyszerű, mivel a beszerzés és az üzemeltetés során is különböző típusú díjakat kell fizetni.  

kellegypos posterminal terminal bankkartyaelfogadas ingyenpos mennyibekerul

Nézzük, miből is áll össze a POS terminál üzemeltetési költsége:  

A POS terminál díja 

A terminál kiválasztásánál fontos átgondolni, hogy milyen típusú vállalkozás számára vesszük a terminált, de erről egy későbbi posztban írok majd, ahol összeszedem a terminálok típusait és azt is, hogy azokat szerintem hol lehet a legjobban használni.  

Több konstrukcióban lehet terminálokat beszerezni: 

  • Megvásárolható: vannak terminálok 5 000 forint környékén, de vannak, amiket 100 000 forint fölött árulnak.  
  • Bérelhető: bizonyos havi összegért lehet bérelni a terminálokat. A bérleti díj terminálonként és szolgáltatónként eltérő. Az bérleti összeget a havi forgalom is befolyásolja.  
  • Ingyen: vannak szolgáltatók, akik a terminált ingyen adják.  

Elsőre természetesen az ingyen POS a legvonzóbb és ezzel abba is hagyhatnám a keresést, de ezt is alaposabban végig kell számolni, mert elképzelhető, hogy a terminál díját a szolgáltatás árába kalkulálják bele, ami ettől irreálisan magas is lehet, de ez nem törvényszerű. 

Azon túl, hogy a POS terminált beszerezzük a fenti módok egyikén, azt még technikailag üzemeltetni is kell. Így a következő díjak merülhetnek fel:  

  • Telepítési díj 
  • Szervizelési díj 
  • Ügyfélszolgálati díj 

Szerencsére ezeket a legtöbb szolgáltató ingyen biztosítja.  

Forgalmi jutalékok 

  • Bankközi jutalék (Interchange fee): ez az a díj, amit a kártyatársaságnak (Mastercard, Visa és egyéb társaságoknak) kell fizetni minden vásárlás után. Ezt a díjat a kártyatársaság szabja meg, nem a szolgáltató.  
  • Kártyatársasági rendszerdíjak (Scheme fee): ez az a díj, amit a kártyatársaságok a rendszerük használatáért számolnak fel minden vásárlás után. Ezt is a kártyatársaság szabja meg, nem a szolgáltató. 
  • Kereskedői díj (Acquirer fee): ez a díj magába foglalja az engedélyezést, a tranzakció feldolgozási költségét, a csalás ellenőrzés költségét, valamint a szolgáltató hasznát, amit minden vásárlás után felszámol a szolgáltató.  

Ezek a díjak nagy mértékben függenek attól, hogy melyik társaság milyen típusú kártyájával (lakossági vagy vállalati, betéti vagy hitelkártyával) fizet a vevő, és melyik szolgáltató milyen költséggel végzi az engedélyezést.  

Bankszámla 

Ez az a költség, amivel minden esetben számolni kell, hiszen a terminálon fizetett összeget nem a postás hozza készpénzben. Minden POS terminálhoz kell egy bankszámla, amire a pénz jóváíródik. Van olyan szolgáltató a bankokon kívül is, aki saját bankszámlát kínál termináljai mellé, és vannak, akik a saját, meglévő bankszámlára utalják a pénzt. Ezek költségeibe azonban nem szeretnék részletesen belemenni, az már egy másik blog témája lehetne.  

Lényegében, ami tényleg befolyásolja a döntést a fenti költségek közül, az a terminál beszerzési és üzemeltetési költsége, valamint a kereskedői díj. A bankközi jutalék és a rendszerhasználati díj minden szolgáltatónál egységes kellene, hogy legyen. Itt csak az befolyásolhatja az összköltséget, hogy hány típusú kártyát fogad el a terminál, mivel a Magyarországon ritkábban használt kártyákat kibocsájtó társaságok, mint például az American Express, magasabb díjakat szabnak meg.  

Tovább


Az első keresésem eredménye

Be kell vallanom, egy kicsit csalódott voltam, amikor először rákerestem a terminálokra. Abból indultam ki, hogy találok 1-2 szolgáltatót, első sorban bankot, aki ezzel foglalkozik és egy-két cikket arról, hogy milyen feltételek mellett melyiket válasszam. 

Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna: egy végtelenül hosszú lista fogadott „jobbnál jobb” ajánlatokkal a bankokon kívül olyan cégektől, akik még csak távolról sem voltak ismerősek. Gyorsan be is csuktam a böngészőt, picit azt remélve, ha később újra megnyitom, azonnal szembe jön velem a tökéletes jelölt. Hát nagyon nem így történt. 

Végiggörgetve a találati lista első oldalát (a másodikat nagyon ritkán nézem már meg) a következő megállapításokra jutottam: 

  • POS terminált értékesítenek bankok és egyéb, nem banki szolgáltatók is
  • Terminálból nem csak egy féle létezik, így fontos a felhasználás típusa
  • A terminálok díja több költségelemből áll
  • Sok cégtől árajánlatot kell kérni, mivel még egy alap ajánlat sincs a honlapon
  • Nem csak magyar szolgáltatók vannak Magyarországon
  • Létezik állami támogatás is a terminálokra
  • Vannak összehasonlító cikkek, de kétséges, hogy mennyire aktuálisak a 2-3 évvel ezelőtt íródottak

Ezek alapján végiggondoltam, hogy mik az adottságaink a boltban, így ki tudtam alakítani magamnak egy alap struktúrát, hogy mégis mi az, ami alapján nézzem a szolgáltatók ajánlatait.

  • Nyilván az elsődleges szempont, hogy minél olcsóbb legyen a terminál beszerzése és üzemeltetése is. Itt válhat érdekessé az állami támogatás, de annak a feltételeit még alaposabban át kell böngésznem, nehogy valami buktató legyen a dologban, mint sok hasonló pályázat esetén. 
  • Ahhoz nem ragaszkodom, hogy banktól vegyünk terminált, de annak örülnék, ha magyar szolgáltatót találnék, ahol van tényleges magyar nyelvű ügyfélszolgálat és szervizháttér. Így nem kellene mindent nekem megoldanom, a szüleim közvetlenül tudnának ügyet intézni, ha kell. 
  • A terminál egy bolt kasszájánál lesz, így nem számít, hogy hordozható-e, vagy sem. Az a fontos, hogy könnyen lehessen kezelni és ne én legyek ennél is a technikai support. 

Így akkor sikeresen körvonalaztam a legfontosabb kritériumokat, indulhat az érdemi keresés és árajánlatkérés. 

Tovább


Minek még egy pénzügyi blog? 

Miért is kezd valaki pénzügyi területen blogot írni?
Sokat gondolkodtam én is ezen, mielőtt elindítottam a Kell egy POS blogot. Arra jutottam, hogy ez egyrészt nekem segít a gondolataim rendezésében, másrészt Nektek, akik hasonló cipőben jártok. 

Az egész úgy kezdődött, hogy édesapám felhívott egy szombat délután. Ez már alapból fura volt, apám nem szokott telefonálni. Engem például csak akkor hív, ha a számítógép, vagy az okostelefon már megint „nem működik”. 
Elhangzott a kérés, hogy találjak neki egy POS terminál szolgáltatót. Nyilván nem így fogalmazott, de ezt hagyjuk. 

A probléma adott volt: 

  • Vegyesbolt egy vidéki kisvárosban
  • Egyre többen dolgoznak olyan helyen, ahol átutalással kapják a fizetésüket
  • A bolthoz legközelebbi bankautomata 5 perc kocsikázásra van
  • Egyre gyakrabban hangzik el a kérdés: „Tudok kártyával fizetni?”
  • És erre a válasz: „Sajnos nem.”

Gondoltam magamban – informatikusként – én ezt könnyen megoldom, hisz’ Google a barátom. Egy darabig ez a tézis meg is állta a helyét. Aztán rájöttem, hogy az én nagyon egyszerű keresésem a „terminál+bankkártya” kulcsszóra több találatot adott, mint amire számítottam.
Voltak itt bankok, egyéb szolgáltatók nagyon hangzatos névvel, akikről még soha nem hallottam, meg cikkek a témában, úgyhogy elkezdtem olvasgatni, megismerni ezt a rendkívül bonyolult piacot. 

Tovább
12
»