Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA


15 000 alatt nem kér kódot!

A koronavírustól való félelem jegyében megrendeltük, beüzemeltük és aktívan használjuk is az új terminálunkat. Természetesen a rendszeres fertőtlenítés sem marad el a boltban, aminek új része a terminál tisztítgatása.

Már pénteken a területi képviselő elmagyarázta a szüleimnek, hogy amikor csak lehet, a Pay Pass-os megoldást használják, így még kevesebb az érintkezés a vevővel. Mind jól tudjuk, hogy 5 000 Ft alatt a terminál nem kér kódot, ami egy viszonylag alacsony összeg, de így is több, mint a semmi. Na meg okostelefonnal is lehet fizetni, így legtöbbször még nagyobb összegű vásárlás esetén sem kell PIN-kód.

Tegnap a Fizetési Pont óriási hírrel szolgált nekünk!

A koronavírus okozta vészhelyzetre tekintettel 5-ről 15 ezerre emelte a Kormány a PIN-kódmentes fizetés határát, és a Fizetési Pont termináljai ezt már az első naptól alkalmazzák!

Ámulva olvastam a honlapjukon és utána több hírportálon is, hogy Magyarországon elsőként az Ő termináljaik tudják ezt a magasabb limitet.

Olvastam egy cikket arról is, hogy más szolgáltatók mikor vezetik be ezt a lehetőséget: Lényegében mindenki szabadkozott, hogy még nem tudják, sok fejlesztés, remélik a törvényi határidőre (április 15.) meglesz… Én meg csak azon gondolkoztam, hogy mi ebben ilyen bonyolult? Hát a Fizetési Pont lényegében egy nap alatt le tudta fejleszteni.

Fel is hívtam a szüleimet, hogy tudjanak róla, hiszen ők nem ülnek egész nap a számítógép előtt. Örvendezve mondtam apámnak, hogy most már 15 ezer alatt nem kér PIN-kódot a terminál, mire közölte, hogy persze, tudja, hisz a terminál reggel kiírta, hogy megemelték a limitet.

Elég hatékonynak tűnik a cég kommunikációja, aminek most nagyon örülök!

Tovább


Mindenki a POS terminált használja!

Pénteken este telepítették az új Fizetési Pont POS terminálunkat. Azonnal el is kezdtük használni, így a szombat óta minden egyes vevőnek egyesével hívtuk fel a figyelmét arra, hogy most már bankkártyával, vagy okostelefonnal is tud fizetni.

pos posterminal bankkártyaterminál bankkártya terminál kellegypos koronavírus államitámogatás fizetésipont

Nem gondoltam volna az idősebb korosztályba tartozó vevők is ennyire örülni fognak a lehetőségnek.

A vevők legalább 80 százaléka azonnal a bankkártyáját vette elő a készpénz helyett! Nagyon nagy sikere volt a terminálnak.

Így, az elmúlt pár nap adatait nézve még a forgalom is nőtt egy kicsit: igaz, csak pár száz forinttal vásárlásonként, de az is nagyon sokat számít a mostani időszakban. Olyan sem fordult elő, hogy valaki valamit visszarakott a polcra, vagy otthagyta a kasszánál, mert nem volt nála elég pénz.

Már most látom, hogy jó döntés volt a terminál beszerzése!

Hozzá kell tenni, a szüleimnek még szombaton furcsa volt, hogy üres a kassza és apukám egy kicsit kétségbe is esett, hogy így nem lesz meg a megszokott bevétel. Azán este megcsináltuk a napi zárást és megnéztük a napi forgalmat: Tényleg magasabb volt, mint egy átlagos szombaton szokott lenni!

A pénz már másnap megjelent a terminálhoz tartozó bankszámlán, amit akár azonnal el is tudnánk költeni, hiszen a terminál telepítésekor rögtön kaptunk hozzá bankkártyát is.

Már csak egy kérdés maradt: Mi lesz a beszállítókkal? Nekik eddig minden szállításnál készpénzben fizettek a szüleim. Így gyorsan végighívtam mindenkit, hogy most mit tegyünk.

Az öt beszállító cégből négy mondta, hogy a szállító autók fel vannak szerelve terminállal, így átvétel után a készpénz helyett bankkártyával is kitudjuk fizetni az árut. Egy pedig sajnálkozott, hogy náluk nincsenek terminálok, így utólag, átutalással tudjuk rendezni a számlát, de már ők is keresik azt a terminálszolgáltatót, akivel szerződhetnek. Ajánlottam is nekik a Fizetési Pontot, mivel nekünk eddig nagyon bejött!

Tovább


Kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges?

Péntek este, zárás után megérkezett a várva-várt POS terminálunk.

A Fizetési Pont területi képviselője nagyon felkészülten érkezett, előre telefonon egyeztettük az adatokat, és így minden dokumentumot már előkészített, hogy azzal se menjen az idő.

Amíg mi átolvastuk a szerződést, ő villám gyorsan beüzemelte a terminált és aláírás után tartott egy rövid oktatást, hogy mit hogyan kell használni.

És a reakciók:

  • Anyámnak természetesen a színe tetszett, hiszen nem fekete, hanem sárga. Tipikus nő….
  • Apámnak az egyszerű kezelhetőség volt a legfontosabb (meg kell jegyeznem, tényleg nem egy technikai zseni az öreg)
  • Nekem pedig az, hogy elsőre úgy tűnik, nem kell hozzá folyamatos telefonos segítségnyújtás!

Amikor a területi képviselő végzett, én még elhelyeztem a különböző marketing anyagokat, amiket ajándékba kaptunk: kiragasztottam a matricákat a kasszához, meg az ajtóra és összeraktam a zászlót.

Már csak az maradt, hogy élesben is teszteljük a dolgot!

Remélem a vevők is annyira fognak neki örülni, mint mi.

Nem akartam hosszas eszmefuttatásokat írni a koronavírusról, de ahogy terjed, egyre jobban aggaszt engem is. Remélem, így most egy kicsit nagyobb biztonságban tudhatom a szüleimet, hogy legalább a készpénzzel nem kell annyit érintkezniük. Természetesen ők is kirakták már a kézfertőtlenítőt a bolt bejáratához, meg a kassza mellé, amit a vevők lelkiismeretesen használnak is. A boltot is két óránként takarítják, szellőztetnek rendszeresen és mindent megtesznek a vevők és a saját biztonságuk és kényelmük érdekében. De ha csak egy ilyen aprósággal is segíteni tudjuk egymást, akkor azt meg kell tenni.

Este arról beszélgettünk, hogy ha tényleg olyan jól működik a terminál, ahogy gondoljuk, akkor lehet kiírjuk a bolt ajtajára, hogy kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.

Tovább


A koronavírustól való félelem is segített a döntésben!

Meghoztam a nagy döntést, kiválasztottam a POS terminál szolgáltatót, akivel szerződni fogunk. Nem gondoltam volna, hogy egy világjárvány kell ahhoz, hogy meghozzak egy ilyen döntést.

Vegyük a tényeket:

  • A szüleim élelmiszert, kozmetikumokat és tisztítószereket árulnak a boltban.
  • Az elmúlt 1-2 hétben jelentősen megnőtt a bolt forgalma, olyan mintha újra karácsony jönne.
  • A koronavírus miatt ők nem zárnak be, hiszen semmilyen rendelet nem kötelezi őket erre.
  • Az áruk beszerzését gördülékenyen meg tudják oldani, így a következő hetekben is nyitva lesznek és nagy forgalomra számítanak.

Ezeket összegezve, meg azt, hogy a készpénz milyen mértékben terjesztheti a vírust, SOS döntést kellett hoznom!

Nem is volt nehéz dolgom, amikor egy hirdetésben újra szembejött velem a Fizetési Pont kiemelt ajánlata:

  • A válsághelyzet idejére elengedik a telepítés, internet és szolgáltatási díjat!
  • Nagyon gyorsan és időben is rugalmasan tudják telepíteni a terminált!
  • 80.000 forint állami támogatást biztosítanak, de erről már egy korábbi posztban írtam.

Meghoztam a döntést: A Fizetési Pont POS terminálja lesz!

Gyorsan fel is hívtam az értékesítési vonalat a megadott telefonszámon és igényeltem a terminált. Végre!

A rugalmas telepítésnek köszönhetően nem kell nyitvatartási időben a terminál beüzemelésével foglalkozni, így pénteken este, zárás után kényelmesen meg tudjuk kötni a szerződést, be tudjuk üzemelni a terminált és meg is tudjuk tanulni, hogyan működik.

Nagyon örültem neki, hogy ilyen rugalmasak, mert így én is gond nélkül ott tudok lenni ennél a folyamatnál és nem kell emiatt szabadságot kivennem. (Nem, a homeoffice nyújtotta viszonylagos szabad munkavégzést és mozgást nem fogom ilyen módon kihasználni) A szüleimnek pedig nem kell megvárakoztatni a vevőket a telepítés miatt.

Jó előérzetem van, szerintem elégedettek leszünk a Fizetési Pont termináljával!

Tovább


Bankkártyás fizetéssel a koronavírus ellen!

Amikor a POS terminálokkal kezdtem foglalkozni, nem is gondoltam, hogy egy világjárvány esetén is kiemelt szerepet játszhatnak.

A munkahelyemen természetesen mi is megkaptuk a koronavírus kisokost, amit tovább is küldtem a szüleimnek. Ők jobban veszélyeztetettek, mint én, idősebbek, sok emberrel találkoznak a boltjukban és ők is járnak vásárolni. Persze ebben a tájékoztatóban az alap higiéniás szabályok mellett csak arról írtak, hogy kerüljük a kapcsolatot mindenkivel, aki akár csak távolról érintett lehet és ne menjünk rendezvényekre.

Jobb félni, mint megijedni alapon én is olvasom a híreket, tájékozódom a fejleményekről.

Egy érdekességre találtam rá az elmúlt napok híreiben: A WHO adott ki egy tájékoztatást arról, hogy javasolja mindenkinek a bankkártyás fizetést, hiszen a készpénz több ember kezében megfordul, így azon több kórokozó tud összegyűlni. Mivel azt sem tudják még, hogy a koronavírus a tárgyakon meddig marad életben, a készpénz ugyanúgy fertőző lehet, mint az ajtók kilincse, vagy a villanykapcsolók, amiket sokan használnak.

Ezt a cikket gyorsan el is küldtem a szüleimnek és nyomatékosan kértem őket, hogy próbáljanak meg mindenhol kártyát használni.

Én pedig levontam belőle azt a következtetést, hogy villámgyorsan be kell szereznem a POS terminált, hogy a szüleim minél hamarabb tudják ajánlani boltjukban a bankkártyás fizetést a készpénz helyett és így óvják saját és vevőik egészségét. Jól tudom én is, hogy nem a bankkártyás fizetéssel fogják megállítani a vírus terjedését, de ez is szerepet játszhat abban, hogy minél kevesebben fertőződjenek meg.

Lehet nem én vagyok az egyetlen, aki éppen most keres terminált és a vírus miatt minél előbb szeretné beszerezni. Félő, hogy a szolgáltatóknál elfogy a készlet és nem tudnak újat beszerezni. Meg az is előfordulhat, hogy a sok telepítés miatt csúsznak az ígért határidőkkel.

Abban most már biztos vagyok, hogy olyan szolgáltatót fogok választani, aki 2-3 napon belül tényleg tud nekünk terminált adni! Ezzel elég sok szolgáltatót kilövök, mert a legtöbben nem tudnak gyorsan telepíteni. Mivel nem akarok soktízezret kiadni a terminálért, a legvonzóbb ajánlat a Fizetés Ponté, akik 72 órán belül telepítenek.

Tovább


Tényleg ilyen sokat kell várni egy POS terminálra?

A rövid válasz: NEM!

A hosszabb: Van, ahol igen.

Megdöbbentett, hogy milyen különbségek vannak az egyes szolgáltatók között a reakcióidőben.

kellegypos posterminal terminal bankkartyaelfogadas ingyenpos

Az összes szóba jövő szolgáltatótól ugyanazon a napon kértem ajánlatot. Mindenhol hasonló adatokat kell előre megadni: adószám, havi forgalom és egy becslés, hogy mennyi lesz az üzlet kártyás forgalma.
Nem tűnik nagy feladatnak 3 számadat alapján egy táblázatból kinézni az árakat, de több szolgáltatónál ez mégis bonyolultnak bizonyult.

Azt hittem, hogy 1-2 napon belül tele lesz a postaládám ajánlatokkal és csak válogatnom kell.
Hát ez nem így történt!

Egy helyről, a Fizetési Ponttól kaptam ajánlatot már másnap, aminek kifejezetten örültem, mert náluk ugye a 80.000 forintos állami támogatás is elérhető.

Azon a héten jött még 2:

  • Az egyiknél sok szép terminál van, de meg kell őket venni, ami azonnali több tízezer forintos kiadást jelent.
  • A másiknál pedig az ügyintéző sajnálkozva közölte velem, hogy nem elég magas a bolt forgalma, ahhoz, hogy szerződést köthessünk. Eléggé meglepett, hogy ilyen is van!

Aztán csak vártam és vártam, de semmi.

Ha ilyen lassan adnak egy árajánlatot, akkor mi lesz, ha valami probléma merül fel?
Majd 2 hónap múlva méltóztatnak felvenni a telefont és közölni, hogy még 2 hónapot várjak?

Nem hiszem, hogy ez az ügyfélbarát hozzáállás.

Tovább