Már egy korábbi posztomban írtam a 80.000 forintos állami támogatásról és annak pontos feltételeiről.

  • Az állami támogatás összege 80 000 forint.
  • A támogatás vissza nem térintendő.
  • Legalább két éves szerződést kell aláírni a szolgáltatóval.
  • Nyilatkozni kell arról, hogy a bolt 2017. november 1-én nem rendelkezett terminállal.
  • A támogatás csak nyár közepéig igényelhető.
  • A felszámított szolgáltatói díj nem lehet magasabb a havi bankkártyás fizetések értékének 1 százalékánál.

De mit is jelent ez a gyakorlatban?

A Fizetési Pont területi képviselője kijött hozzánk megkötni a szerződést és telepíteni a POS terminált. A szerződést már rögtön az állami támogatás igénybevételével együtt készítette elő, hiszen telefonon jeleztem az értékesítőnek, hogy ezt szeretnénk igényelni. A szerződés megkötésekor alá kellett írnunk egy nyilatkozatot, 2017. november 1-én nem volt boltunkban terminál. Ezzel automatikusan kaptuk meg az állami támogatást, nem kellett további jóváhagyásra várni.

Most pedig, amikor kapjuk a havi számlákat a terminálunk üzemeltetési költségeiről, amik alapból meglepően alacsonyak, még a végén ott virít az állami támogatás összege, a havi több mint 3000 forint kedvezmény. Így szinte ingyen van a terminál és akkor még nem is kalkuláltam bele a bevételnövekedést és az értéknövelt szolgáltatások után kapott jutalékokat.

És mit kellett ezért tennünk? Lényegében semmit! Egy papírral többet írtunk alá és már kapjuk is a támogatást, amit ráadásul vissza sem kell fizetnünk a 2 év lejárta után.