Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA


Máris eltelt 3 hónap a POS terminállal?

Úgy gondolom, három hónap elteltével elérkezett az ideje egy helyzetjelentésnek.

A terminált gond nélkül tudjuk használni. Ezt azért is írom le, mert egy picit tartottam tőle, hogy a szüleim meg tudják-e tanulni a kezelését. Elég nagy fennakadásokat okozott volna, ha nem tudják teljeskörűen kezelni. Még a napzárás is megy minden este gond nélkül, így a napi forgalom már másnap hajnalban megérkezik a számlájukra. Ez is egy nagyon fontos témakör volt már a kiválasztás során. Nem szerettem volna, hogy napokat várjuk a saját pénzünkre.

Az elmúlt három hónap a korlátozások miatt elég nehéz időszak volt. És még mindig nem nyugodhatunk meg teljesen, maradt a szájmaszk, a kesztyű és a napi többszöri takarítás, fertőtlenítés. Ez nem könnyű senkinek, de úgy látom a POS terminál megkönnyítette a helyzetet.

De nézzük a számokat:

  • A vásárlók száma csekély mértékben, de emelkedett. Átlagosan havi 10 vásárlóval jön be több a boltba így, hogy már messziről látható, hogy kártyával is lehet fizetni.
  • A bolt bevétele átlag 20 százalékkal nőtt ahhoz képest, hogy mennyi volt a terminál beszerzése előtt.
  • A szüleim biztonságérzete sokat javult, hiszen nem rohangálnak annyi készpénzzel zárás után.
  • Könnyebb és gyorsabb lett a helyzet a fizetésnél is, mivel nem kell a visszajáróval bajlódni.

Egy dolog viszont nagyon meglepett: még a beszállítók is kifejezetten örülnek az új lehetőségeknek.

Első sorban természetesen annak, hogy mostantól nekik sem kell már készpénzzel bajlódniuk, ha hozzánk jönnek, hiszen a beszállítókat átutalással, vagy POS terminálon keresztül fizetjük ki, mivel a terminálhoz bankszámlát is kaptunk.

A beszállítók közül van már olyan is, akinek a számláját a saját bankkártyánkkal a saját terminálunkon tudjuk kifizetni, de erről egy másik bejegyzésben írok majd részletesebben.

Összegezve, mind anyagi, mind kényelmi szempontokat figyelembe véve nagyon is megérte a terminál. Egy dolog van, amit mostanra mindhárman nagyon sajnálunk: Az, hogy nem évekkel ezelőtt döntöttünk a terminál mellett!

Tovább


80.000 forint állami támogatás. Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Már egy korábbi posztomban írtam a 80.000 forintos állami támogatásról és annak pontos feltételeiről.

  • Az állami támogatás összege 80 000 forint.
  • A támogatás vissza nem térintendő.
  • Legalább két éves szerződést kell aláírni a szolgáltatóval.
  • Nyilatkozni kell arról, hogy a bolt 2017. november 1-én nem rendelkezett terminállal.
  • A támogatás csak nyár közepéig igényelhető.
  • A felszámított szolgáltatói díj nem lehet magasabb a havi bankkártyás fizetések értékének 1 százalékánál.

De mit is jelent ez a gyakorlatban?

A Fizetési Pont területi képviselője kijött hozzánk megkötni a szerződést és telepíteni a POS terminált. A szerződést már rögtön az állami támogatás igénybevételével együtt készítette elő, hiszen telefonon jeleztem az értékesítőnek, hogy ezt szeretnénk igényelni. A szerződés megkötésekor alá kellett írnunk egy nyilatkozatot, 2017. november 1-én nem volt boltunkban terminál. Ezzel automatikusan kaptuk meg az állami támogatást, nem kellett további jóváhagyásra várni.

Most pedig, amikor kapjuk a havi számlákat a terminálunk üzemeltetési költségeiről, amik alapból meglepően alacsonyak, még a végén ott virít az állami támogatás összege, a havi több mint 3000 forint kedvezmény. Így szinte ingyen van a terminál és akkor még nem is kalkuláltam bele a bevételnövekedést és az értéknövelt szolgáltatások után kapott jutalékokat.

És mit kellett ezért tennünk? Lényegében semmit! Egy papírral többet írtunk alá és már kapjuk is a támogatást, amit ráadásul vissza sem kell fizetnünk a 2 év lejárta után.

Tovább


POS terminállal pénzt keresni?

Sok helyen lehet arról olvasni, hogy a POS terminál pénzbe kerül: fizetni kell az üzemeltetésért, minden egyes bankkártyás fizetésért, na meg sok helyen a terminál megvásárlásáért, vagy bérléséért is.

De arról kevés helyen írnak, hogy mennyi pénzt hoz a terminál a céges kasszába!

pos posterminal kellegypos bevétel értéknövelstszolgáltatás

Kezdjük a legkézenfekvőbbekkel:

  • A vevők valószínűleg többet költenek, ha lehet bankkártyával is fizetni, hiszen nem korlátozza őket a náluk lévő készpénz mennyisége.
  • Az előre megtervezett bevásárlólista gyakran egészül ki még egy-két termékkel, ha nem korlátoz a készpénz.
  • Aztán vannak azok a vevők, akik be sem jönnének a boltba, ha nem lehetne kártyával fizetni.

Így napról napra nő a bevétel és ezáltal a profit is! Máris több pénzt lehet így keresni, mint terminál nélkül.

Vannak olyan bevételi források, amikre első ránézésre nem is gondolunk. Például a mi Fizetési Pont terminálunk nem csak bankkártyás fizetés elfogadására képes:

  • Vevőink közvetlenül a terminálon tudják mobiltelefonjaik egyenlegét feltölteni. Nekik kényelmes, hogy nem kell még egy boltba menniük emiatt, nekünk pedig feltöltésenként akár 100 forintot is jóváír a Fizetési Pont a bankszámlánkon.
  • Ugyanez a helyzet a csekkbefizetéssel. Számtalan közüzemű szolgáltató számláját ki lehet egyenlíteni a terminálon keresztül, ami szintúgy akár 100 forintos jóváírást is jelenthet.
  • Ami nálunk talán a legtöbbet használt szolgáltatás, az a Príma Kupon vásárlás. A környéken sokan gázpalack segítségével oldják meg háztartásuk gázszükségletét. A Príma Kupon egy nagyon kényelmes megoldás számukra, hiszen a megvásárlása után a gázpalackot házhoz viszik és a régit pedig elszállítják, mi meg 50 forintot kapunk minden egyes értékesítés után.

Összeszámolva ezeket, igazából nem tűnik soknak, de hát a mondás is így szól: „Sok kicsi sokra megy”!

Nálunk ezek a lehetőségek nagyon jól működnek, nemcsak nagyobb bevételt hoz a terminál, mivel többet költenek a vevők, de a plusz szolgáltatások után kapott jutalék a terminál költségeit is fedezi!

Tovább


Milyen POS terminálok közül választhatunk?

Ezt a blogot egy viszonylag jól felépített tematika alapján szerettem volna megírni, de a koronavírus okozta vészhelyzet felborította a terveimet.

pos posterminal kellegypos terminaltipusok

A vírus előtt áttekintettem a POS terminál kiválasztásának főbb szempontjait és azokat kezdtem el részletesen bemutatni. Ilyen volt a például a fizetendő díjak összetétele, a várakozási idők kérdése és a 80.000 forintos állami támogatás.

A következő témakör, amivel foglalkozni szerettem volna, az a POS terminálok típusai, ugyanis nagyon nem mindegy, hogy milyen tevékenységhez milyen terminált választunk.

Nézzük, milyen terminálok közül választhatunk:

Kezdjük a mi terminálunkkal, a Fizetési Pontos okos POS terminállal, ami a bankkártyás fizetés mellett egyéb szolgáltatásokat is tud nyújtani.

  • POI terminál – Hagyományos banki szolgáltatásokon túl értéknövelt szolgáltatások nyújtására is alkalmas, mely után jutalékot fizethet a kereskedőnek

Vannak azok a terminálok, amikhez elengedhetetlen egy okostelefon használata. Ezek a terminálok azok számára jelenthetik a legjobb választást, akik házhoz mennek vevőikhez és a kis számú bankkártyás fizetés miatt nem akarnak egy nagyobb gépet magukkal cipelni.

  • Soft POS – Okostelefonon lévő alkalmazás, mely a telefon NFC funkcióját használja. Kizárólag Pay Pass fizetésre használható.
  • mPOS – Okostelefonhoz kapcsolódó kártyaolvasó, melyen az összes típusú bankkártyát lehet használni.

Vannak önálló terminálok, amikhez nincs szükség okostelefonra. Ezek első sorban boltokban használhatók nagyon jól.

  • Mini POS – Kis méretű, önálló POS terminál, ami nyugtát nem tud nyomtatni, azt e-mailben tudja továbbítani a vevő által megadott e-mail címre.
  • Desktop POS – Asztali POS terminál, amit elektromos hálózathoz kell csatlakoztatni, lehetővé teszi az összes típusú bankkártya használatát, nyugtát tud nyomtatni.
  • Wireless POS – Hordozható POS terminál, amit nem kell elektromos hálózathoz csatlakoztatni, lehetővé teszi az összes típusú bankkártya használatát, nyugtát tud nyomtatni.

Természetesen ezen terminálok használatát ki lehet egészíteni egy virtuális terminállal a webáruházzal rendelkező vállalkozók, boltok számára.

  • VPOS – Virtuális terminál, az internetes kereskedelmi (e-commerce) tranzakciók lebonyolítására szolgál

Ahogy közeledik 2021 és a kötelező elektronikus fizetés, egyre többen fogjuk magunkat szemben találni a választás kényszerével. Ez egy olyan döntés, amit csak egyszer kell meghozni, de akkor alaposan átgondolva, hogy az adott vállalkozás esetén melyik a legjobb megoldás.

Tovább


Kötelező elektronikus fizetés? Most mit kell csinálnom?

Igyekszem már nem nagyon foglalkozni a koronavírusos hírekkel, tudatosan nem olvasom el azt, ami csak a vírusról vagy betegszámokról szól.

Egy hír viszont nem kerülte el a figyelmemet: Gulyás Gergely bejelentette, hogy 2021. január 1-től kötelező lesz az elektronikus fizetés az online pénztárgépet üzemeltető vállalkozásoknak. Mivel a bejelentés egyéb információt nem tartalmazott, csak ezt az egyet, el is kezdtem keresgélni, hogy ez mit is jelent a szüleim kisboltjára nézve.

Ugye POS terminálunk már van és nagyon elégedettek vagyunk vele!

De elég lesz ez, vagy ránk erőltetnek egy újabb kütyüt, amit nehéz lesz beszerezni, nem fog megfelelően működni és senki nem fogja tudni, hogy mire jó?

Aztán találtam egy nagyon jó cikket, pont a Fizetési Pont oldalán, ami sok mindent megmagyaráz: Az elektronikus fizetés igazából a bankkártya elfogadást jelenti, aminek az eszköze a POS terminál.  

Itt megnyugodtam, mi máris teljesítjük a 2021-es elvárást!

Nekünk már nem kell azt a hisztit, rohanást végigcsinálni újra, mint pár évvel ezelőtt az online pénztárgépnél. Tapasztalatból mondom, aki teheti, már most szerezze be POS terminálját, mert év végén már valószínű nagyon problémás lesz. Nem lesz a szolgáltatóknak raktáron, meg az is lehet még az árat is emelni fogják, ha nő a kereslet.

Azt se felejtsük el, hogy a már januárban kért árajánlatokat még mindig nem kaptam meg minden szolgáltatótól. Nem mintha most még aktuális lenne a beszerzés, de ide a blogra mindenképpen szeretnék egy összehasonlítást kitenni az árakról és a szolgáltatókról.

Tovább


Kijárási korlátozás: Fog valaki délelőtt kártyával fizetni?

A kijárási korlátozás rendelkezései természetesen a szüleim kisboltjára is vonatkoznak. Mivel egy vegyesboltot üzemeltetnek, tehát ételt, tisztálkodó- és tisztítószereket, valamint egyéb termékeket árulnak, így a következőket kell betartaniuk/betartatniuk a vevőkkel:

  • 65 év feletti vásárlók csak 9 és 12 között térhetnek be a boltba.
  • 65 év alattiak pedig ezen az időszakon kívül.

Ezen kívül vannak még az ajánlott intézkedések:

  • 1,5 méteres távolságot kell tartani egymástól.
  • A vevők egyedül jöjjenek vásárolni.
  • Ügyeljenek a higiéniai előírásokra.
  • Ajánlják a bankkártyás fizetést.

Természetesen a kötelező dolgokat könnyű volt betartatni, hiszen a vevők kiemelten figyelnek saját maguk is a rendelkezésekre, így a számukra kijelölt idősávban jöttek.

Az ajánlott intézkedések betartása sem volt nehéz: A kasszánál felragasztottunk csíkokat, ami segít a 1,5 méter betartásában, rendszeresen fertőtlenítünk és a szép új terminálunk ajánlása sem esik nehezünkre.

Már azon is elgondolkoztam, hogy kiragasztok egy táblát az ajtóra, amin ezek az ajánlások fel vannak tűntetve. Saját magam akartam egy kis táblát csinálni, de a Fizetés Pont megelőzött! Kaptunk tőlük egy e-mailt, amiben a különböző bolttípusokra külön-külön csináltak kiragasztható figyelemfelhívó táblákat. Gyorsan ki is nyomtattuk és kiraktuk az ajtóra.

És hogy alakul a forgalom?

Nagyon kíváncsi voltam arra, hogy az időkorlátok miatt a terminál forgalma hogyan fog alakulni délelőtt-délután összehasonlításban.

Szerencsére azt tapasztaltam, hogy nemcsak a fiatalabb korosztály használja többet a bankkártyáját, hanem az idősebbek is. Szinte egész nap ugyanolyan arányban fizetnek kártyával.

És a bankkártyás forgalom napról napra nő! Elképzelhető, hogy ennek a növekedésnek az elsődleges motorja a koronavírus, de úgy gondolom a vírus után is sokan maradnak a kártyás fizetésnél, hiszen sokkal kényelmesebb. Most különösen örülök, hogy nem vártunk tovább a bankkártyaterminál beszerzésével.

Tovább


Mindenki a POS terminált használja!

Pénteken este telepítették az új Fizetési Pont POS terminálunkat. Azonnal el is kezdtük használni, így a szombat óta minden egyes vevőnek egyesével hívtuk fel a figyelmét arra, hogy most már bankkártyával, vagy okostelefonnal is tud fizetni.

pos posterminal bankkártyaterminál bankkártya terminál kellegypos koronavírus államitámogatás fizetésipont

Nem gondoltam volna az idősebb korosztályba tartozó vevők is ennyire örülni fognak a lehetőségnek.

A vevők legalább 80 százaléka azonnal a bankkártyáját vette elő a készpénz helyett! Nagyon nagy sikere volt a terminálnak.

Így, az elmúlt pár nap adatait nézve még a forgalom is nőtt egy kicsit: igaz, csak pár száz forinttal vásárlásonként, de az is nagyon sokat számít a mostani időszakban. Olyan sem fordult elő, hogy valaki valamit visszarakott a polcra, vagy otthagyta a kasszánál, mert nem volt nála elég pénz.

Már most látom, hogy jó döntés volt a terminál beszerzése!

Hozzá kell tenni, a szüleimnek még szombaton furcsa volt, hogy üres a kassza és apukám egy kicsit kétségbe is esett, hogy így nem lesz meg a megszokott bevétel. Azán este megcsináltuk a napi zárást és megnéztük a napi forgalmat: Tényleg magasabb volt, mint egy átlagos szombaton szokott lenni!

A pénz már másnap megjelent a terminálhoz tartozó bankszámlán, amit akár azonnal el is tudnánk költeni, hiszen a terminál telepítésekor rögtön kaptunk hozzá bankkártyát is.

Már csak egy kérdés maradt: Mi lesz a beszállítókkal? Nekik eddig minden szállításnál készpénzben fizettek a szüleim. Így gyorsan végighívtam mindenkit, hogy most mit tegyünk.

Az öt beszállító cégből négy mondta, hogy a szállító autók fel vannak szerelve terminállal, így átvétel után a készpénz helyett bankkártyával is kitudjuk fizetni az árut. Egy pedig sajnálkozott, hogy náluk nincsenek terminálok, így utólag, átutalással tudjuk rendezni a számlát, de már ők is keresik azt a terminálszolgáltatót, akivel szerződhetnek. Ajánlottam is nekik a Fizetési Pontot, mivel nekünk eddig nagyon bejött!

Tovább


Kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges?

Péntek este, zárás után megérkezett a várva-várt POS terminálunk.

A Fizetési Pont területi képviselője nagyon felkészülten érkezett, előre telefonon egyeztettük az adatokat, és így minden dokumentumot már előkészített, hogy azzal se menjen az idő.

Amíg mi átolvastuk a szerződést, ő villám gyorsan beüzemelte a terminált és aláírás után tartott egy rövid oktatást, hogy mit hogyan kell használni.

És a reakciók:

  • Anyámnak természetesen a színe tetszett, hiszen nem fekete, hanem sárga. Tipikus nő….
  • Apámnak az egyszerű kezelhetőség volt a legfontosabb (meg kell jegyeznem, tényleg nem egy technikai zseni az öreg)
  • Nekem pedig az, hogy elsőre úgy tűnik, nem kell hozzá folyamatos telefonos segítségnyújtás!

Amikor a területi képviselő végzett, én még elhelyeztem a különböző marketing anyagokat, amiket ajándékba kaptunk: kiragasztottam a matricákat a kasszához, meg az ajtóra és összeraktam a zászlót.

Már csak az maradt, hogy élesben is teszteljük a dolgot!

Remélem a vevők is annyira fognak neki örülni, mint mi.

Nem akartam hosszas eszmefuttatásokat írni a koronavírusról, de ahogy terjed, egyre jobban aggaszt engem is. Remélem, így most egy kicsit nagyobb biztonságban tudhatom a szüleimet, hogy legalább a készpénzzel nem kell annyit érintkezniük. Természetesen ők is kirakták már a kézfertőtlenítőt a bolt bejáratához, meg a kassza mellé, amit a vevők lelkiismeretesen használnak is. A boltot is két óránként takarítják, szellőztetnek rendszeresen és mindent megtesznek a vevők és a saját biztonságuk és kényelmük érdekében. De ha csak egy ilyen aprósággal is segíteni tudjuk egymást, akkor azt meg kell tenni.

Este arról beszélgettünk, hogy ha tényleg olyan jól működik a terminál, ahogy gondoljuk, akkor lehet kiírjuk a bolt ajtajára, hogy kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.

Tovább


Bankkártyás fizetéssel a koronavírus ellen!

Amikor a POS terminálokkal kezdtem foglalkozni, nem is gondoltam, hogy egy világjárvány esetén is kiemelt szerepet játszhatnak.

A munkahelyemen természetesen mi is megkaptuk a koronavírus kisokost, amit tovább is küldtem a szüleimnek. Ők jobban veszélyeztetettek, mint én, idősebbek, sok emberrel találkoznak a boltjukban és ők is járnak vásárolni. Persze ebben a tájékoztatóban az alap higiéniás szabályok mellett csak arról írtak, hogy kerüljük a kapcsolatot mindenkivel, aki akár csak távolról érintett lehet és ne menjünk rendezvényekre.

Jobb félni, mint megijedni alapon én is olvasom a híreket, tájékozódom a fejleményekről.

Egy érdekességre találtam rá az elmúlt napok híreiben: A WHO adott ki egy tájékoztatást arról, hogy javasolja mindenkinek a bankkártyás fizetést, hiszen a készpénz több ember kezében megfordul, így azon több kórokozó tud összegyűlni. Mivel azt sem tudják még, hogy a koronavírus a tárgyakon meddig marad életben, a készpénz ugyanúgy fertőző lehet, mint az ajtók kilincse, vagy a villanykapcsolók, amiket sokan használnak.

Ezt a cikket gyorsan el is küldtem a szüleimnek és nyomatékosan kértem őket, hogy próbáljanak meg mindenhol kártyát használni.

Én pedig levontam belőle azt a következtetést, hogy villámgyorsan be kell szereznem a POS terminált, hogy a szüleim minél hamarabb tudják ajánlani boltjukban a bankkártyás fizetést a készpénz helyett és így óvják saját és vevőik egészségét. Jól tudom én is, hogy nem a bankkártyás fizetéssel fogják megállítani a vírus terjedését, de ez is szerepet játszhat abban, hogy minél kevesebben fertőződjenek meg.

Lehet nem én vagyok az egyetlen, aki éppen most keres terminált és a vírus miatt minél előbb szeretné beszerezni. Félő, hogy a szolgáltatóknál elfogy a készlet és nem tudnak újat beszerezni. Meg az is előfordulhat, hogy a sok telepítés miatt csúsznak az ígért határidőkkel.

Abban most már biztos vagyok, hogy olyan szolgáltatót fogok választani, aki 2-3 napon belül tényleg tud nekünk terminált adni! Ezzel elég sok szolgáltatót kilövök, mert a legtöbben nem tudnak gyorsan telepíteni. Mivel nem akarok soktízezret kiadni a terminálért, a legvonzóbb ajánlat a Fizetés Ponté, akik 72 órán belül telepítenek.

Tovább


Tényleg ilyen sokat kell várni egy POS terminálra?

A rövid válasz: NEM!

A hosszabb: Van, ahol igen.

Megdöbbentett, hogy milyen különbségek vannak az egyes szolgáltatók között a reakcióidőben.

kellegypos posterminal terminal bankkartyaelfogadas ingyenpos

Az összes szóba jövő szolgáltatótól ugyanazon a napon kértem ajánlatot. Mindenhol hasonló adatokat kell előre megadni: adószám, havi forgalom és egy becslés, hogy mennyi lesz az üzlet kártyás forgalma.
Nem tűnik nagy feladatnak 3 számadat alapján egy táblázatból kinézni az árakat, de több szolgáltatónál ez mégis bonyolultnak bizonyult.

Azt hittem, hogy 1-2 napon belül tele lesz a postaládám ajánlatokkal és csak válogatnom kell.
Hát ez nem így történt!

Egy helyről, a Fizetési Ponttól kaptam ajánlatot már másnap, aminek kifejezetten örültem, mert náluk ugye a 80.000 forintos állami támogatás is elérhető.

Azon a héten jött még 2:

  • Az egyiknél sok szép terminál van, de meg kell őket venni, ami azonnali több tízezer forintos kiadást jelent.
  • A másiknál pedig az ügyintéző sajnálkozva közölte velem, hogy nem elég magas a bolt forgalma, ahhoz, hogy szerződést köthessünk. Eléggé meglepett, hogy ilyen is van!

Aztán csak vártam és vártam, de semmi.

Ha ilyen lassan adnak egy árajánlatot, akkor mi lesz, ha valami probléma merül fel?
Majd 2 hónap múlva méltóztatnak felvenni a telefont és közölni, hogy még 2 hónapot várjak?

Nem hiszem, hogy ez az ügyfélbarát hozzáállás.

Tovább
«
12