Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA


Kihívásokkal teli fél éven vagyunk túl

Azt hiszem az egész ország nevében kijelenthetem, hogy nehéz 6 hónapon vagyunk túl és egyre inkább úgy tűnik, hogy a következő 6 sem lesz egyszerűbb. A koronavírus feje tetejére állította az emberek mindennapjait, a vállalkozások működését és ez egész gazdaságot. A tavaszi szigorú korlátozások elég valószínű, hogy ősszel is visszatérnek életünkbe, aminek az első lépéseit már a napokban bejelentették.

Mint azt korábban írtam, ránk nem voltak olyan nagy hatással a korlátozások, hiszen kisboltunk egy-két kompromisszummal ugyan, de zavartalanul üzemelt.

A POS terminálunk beszerzése nagyjából egybeesett a korlátozások kezdetével, így vegyes érzésekkel vágtunk neki a bankkártyás fizetésnek a boltban. Tartottam tőle, hogy általánosságban csökkenni fog a forgalom, esetleg komoly problémába ütközünk a bolt fenntartását illetően és akkor még egy szerződés csak tovább nehezíti a helyzetet. De szerencsére nem ez történt!

A boltunk forgalma nemhogy nem csökkent, szerencsére növekedett is. Többen vásároltak nálunk ebben az időszakban és többet is költöttek, mint 2019-ben tavasszal és nyáron. Nagyjából 10%-al több vevő, egyenként 20%-al költött többet. Úgy gondolom ez kiemelkedően jónak mondható ebben az évben.

Azt egyelőre nem tudom eldönteni, hogy minek köszönhetjük ezt a szintű növekedést, valószínű egy többtényezős dologról van szó:

  • A POS terminál megkönnyítette a fizetést
  • Új termékeket vezettünk be, amik nagyon keresettek lettek az elmúlt félévben
  • Sokan a környéken otthonról dolgoztak és nem mentek el a messzi bevásárlóközpontba, hanem nálunk, a sarki kisboltban vásároltak

Így összegezve nálunk a koronavírus nem végzett pusztítást, sőt… Nagyon úgy tűnik, hogy az elmúlt időben sikerült a megfelelő üzleti döntéseket meghoznunk az új termékekkel és POS terminállal ahhoz, hogy ez így is maradhasson 2020-ban.  

Lehet üzletileg nem volt rossz ez az év, de ennek ellenére én úgy gondolom, vége lehetne már és visszatérhetnénk a megszokott hétköznapokhoz, ahol nincsenek lezárva a határok, látjuk egymás arcát és félelem nélkül ölelhetjük meg a rokonainkat, barátainkat.

Tovább


Hibaelhárításból is jeles a Fizetési Pont

Nagyon féltem az első olyan alkalomtól, amikor valami gond lesz a terminállal. Sajnos nem tudok mindig ott lenni a szüleimmel a boltban, mivel én is dolgozom, ráadásul másik városban élek, mint ők.

Az első probléma 3 hónap után jelentkezett: beragadt a papír.

Na nem mintha ez a terminál hibája lett volna, nyilván apám rakta be úgy a papírt a helyére, hogy a terminálban lévő görgő nem tudta megfelelően tekerni, így összegyűrődött és beragadt. Szüleimnek sikerült ezt az egészet olyan mesterien csinálni, hogy a papírt tartó részt ki sem tudták nyitni tőle.

Ekkor hívtak engem, hogy segítsek, vegyem ki a papírt (távmunkában), vagy oldjam meg valahogyan. Nem tudtam mit tenni, mint felhívni az ügyfélszolgálatot és segítséget kérni. Egy nagyon kedves Hölgy a vonal másik végén felvette az adatokat, és felírta a problémát.

A Fizetési Pont területi képviselője még aznap délután bement a szüleimhez a boltba, hóna alatt a csereterminállal, ha esetleg nem tudná a meglévőt megjavítani. Megnézte a terminált és természetesen egy könnyed mozdulattal szét tudta szedni és kivette belőle az összegyűrt papírköteget. Szerencsére nem volt nagy probléma, de azért a biztonság kedvéért megmutatta apámnak még egyszer, hogyan kell a papírt megfelelően a helyére rakni, hogy többet ilyen ne fordulhasson elő.

És mi lett volna, ha nagyobb a gond? Egyszerűen elviszi a hibás terminált és otthagyja az újat, ami nála volt. Persze az egy picit hosszabb lett volna, hiszen újra fel kellett volna programoznia a terminált, hogy a szerverről a megfelelő bolt információit használja, de az sem tartott volna annyira sokáig.

A Fizetési Pont újból jelesre vizsgázott: gyorsan és gördülékenyen „javították” a terminált. Remélem többet ilyen segítségre nem lesz szükségünk, de ha mégis, meg leszek nyugodva, hogy a legjobb kezekben vagyunk.

Tovább


Máris eltelt 3 hónap a POS terminállal?

Úgy gondolom, három hónap elteltével elérkezett az ideje egy helyzetjelentésnek.

A terminált gond nélkül tudjuk használni. Ezt azért is írom le, mert egy picit tartottam tőle, hogy a szüleim meg tudják-e tanulni a kezelését. Elég nagy fennakadásokat okozott volna, ha nem tudják teljeskörűen kezelni. Még a napzárás is megy minden este gond nélkül, így a napi forgalom már másnap hajnalban megérkezik a számlájukra. Ez is egy nagyon fontos témakör volt már a kiválasztás során. Nem szerettem volna, hogy napokat várjuk a saját pénzünkre.

Az elmúlt három hónap a korlátozások miatt elég nehéz időszak volt. És még mindig nem nyugodhatunk meg teljesen, maradt a szájmaszk, a kesztyű és a napi többszöri takarítás, fertőtlenítés. Ez nem könnyű senkinek, de úgy látom a POS terminál megkönnyítette a helyzetet.

De nézzük a számokat:

  • A vásárlók száma csekély mértékben, de emelkedett. Átlagosan havi 10 vásárlóval jön be több a boltba így, hogy már messziről látható, hogy kártyával is lehet fizetni.
  • A bolt bevétele átlag 20 százalékkal nőtt ahhoz képest, hogy mennyi volt a terminál beszerzése előtt.
  • A szüleim biztonságérzete sokat javult, hiszen nem rohangálnak annyi készpénzzel zárás után.
  • Könnyebb és gyorsabb lett a helyzet a fizetésnél is, mivel nem kell a visszajáróval bajlódni.

Egy dolog viszont nagyon meglepett: még a beszállítók is kifejezetten örülnek az új lehetőségeknek.

Első sorban természetesen annak, hogy mostantól nekik sem kell már készpénzzel bajlódniuk, ha hozzánk jönnek, hiszen a beszállítókat átutalással, vagy POS terminálon keresztül fizetjük ki, mivel a terminálhoz bankszámlát is kaptunk.

A beszállítók közül van már olyan is, akinek a számláját a saját bankkártyánkkal a saját terminálunkon tudjuk kifizetni, de erről egy másik bejegyzésben írok majd részletesebben.

Összegezve, mind anyagi, mind kényelmi szempontokat figyelembe véve nagyon is megérte a terminál. Egy dolog van, amit mostanra mindhárman nagyon sajnálunk: Az, hogy nem évekkel ezelőtt döntöttünk a terminál mellett!

Tovább


POS terminál: Mennyi is az annyi?

Úgy érzem, elérkeztünk a blog legérdekesebb posztjához: az árakhoz.

Sok szolgáltatótól kértem be ajánlatot, hogy össze tudjam hasonlítani az árakat. Ahogy nézegettem az ajánlatokat, meg kellett állapítanom, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű. Sokkal több tényezőt kell figyelembe vennem, mint amire gondoltam.

Van egyszer az az összeg, amit tranzakciónkét fizetnünk kell a szolgáltatónak. Azt gondoltam először, hogy ez vagy egy fix összeg lesz, vagy egy X százalék és így könnyű lesz az összehasonlítás. Nagyobbat ennél nem is tévedhettem volna: Van, ahol csak X százalék, de van, ahol X százalék + egy fix összeg. Ez nagyban megnehezítette az összehasonlítást.

Ezen felül bejöttek olyan költségek, amikkel csak részben kalkuláltam előre:

  • Van, ahol meg kell vásárolni a terminált, ez egy egyszeri kiadás (SumUP és MyPOS)
  • Van, ahol bérelni kell a terminált, ez egy havi összeg (EasyPOS, K&H, Global Payments, B-Payment, Unicredit és Vodafone Ready Pay)
  • Van, ahol a telepítésért is fizetni kell (Unicredit)
  • És van, ahol minden ingyen van (Fizetési Pont).

Mivel a forgalom szempontjából nem tudtam, hogy mire számítsak, így a táblázatomban egy hónapra 50 kártyás fizetéssel számoltam, ez azt jelenti, hogy naponta nagyjából 2 fizetés lesz kártyával.

Alapból kizártam azokat a szolgáltatókat, ahol a terminált meg kell vásárolni, hiszen nem akartam feleslegesen kiadni pénzt egy olyan dologért, ami nem is biztos, hogy hosszú távon megéri nekünk. A terminál bérléstől nem zárkóztam el, pedig tudtam előre, hogy ez nagyon meg fogja drágítani a dolgot.

Nézzük is a táblázatot:

Szolgáltató

Tranzak-
ciónkénti
költség

Terminál
vásárlás

Havi bérleti díj

Fizetési Pont

0,7% + 17 Ft

0 Ft

0 Ft

EasyPOS

1,5%

0 Ft

2 000 Ft

K&H

0,9% + 20 Ft

0 Ft

2 500 Ft

Global
Payments

1,1-1,2%
+ 3-15 Ft

0 Ft

2 990 Ft

B-Payment

1,3-3%
+ 15 Ft

0 Ft

3 500 Ft

Unicredit

1,9%

0 Ft

4 990 Ft

Vodafone
ReadyPay

0% - 1,25%

1 Ft

6 490 Ft -
9 990 Ft

SumUP

1,95%

19 999 -
33 699 Ft

0 Ft

MyPOS

1,75-2,75%
+27-85 Ft

9 800 -
118 000 Ft

0 Ft

SIX / Novopayment

Nem kaptam ajánlatot

CIB

Nem kaptam ajánlatot

OTP

Nem kaptam ajánlatot

 

A táblázatban sorba rendeztem a szolgáltatókat ár szerint. Egyértelmű, hogy a legtöbbnél a terminál havi bérleti díja eszméletlenül megdobja a költségeket. Én úgy érzem, ezt nem szeretném kifizetni.

Ebbe még nem is kalkuláltam bele a 80.000 forintos állami támogatást, ami meg végképp a legolcsóbbá teszi a Fizetési Pontot.

Tudom, hogy a vírus miatt nagyon hirtelen döntöttem, de utólag átszámolva, jó döntés volt.

Tovább


80.000 forint állami támogatás. Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Már egy korábbi posztomban írtam a 80.000 forintos állami támogatásról és annak pontos feltételeiről.

  • Az állami támogatás összege 80 000 forint.
  • A támogatás vissza nem térintendő.
  • Legalább két éves szerződést kell aláírni a szolgáltatóval.
  • Nyilatkozni kell arról, hogy a bolt 2017. november 1-én nem rendelkezett terminállal.
  • A támogatás csak nyár közepéig igényelhető.
  • A felszámított szolgáltatói díj nem lehet magasabb a havi bankkártyás fizetések értékének 1 százalékánál.

De mit is jelent ez a gyakorlatban?

A Fizetési Pont területi képviselője kijött hozzánk megkötni a szerződést és telepíteni a POS terminált. A szerződést már rögtön az állami támogatás igénybevételével együtt készítette elő, hiszen telefonon jeleztem az értékesítőnek, hogy ezt szeretnénk igényelni. A szerződés megkötésekor alá kellett írnunk egy nyilatkozatot, 2017. november 1-én nem volt boltunkban terminál. Ezzel automatikusan kaptuk meg az állami támogatást, nem kellett további jóváhagyásra várni.

Most pedig, amikor kapjuk a havi számlákat a terminálunk üzemeltetési költségeiről, amik alapból meglepően alacsonyak, még a végén ott virít az állami támogatás összege, a havi több mint 3000 forint kedvezmény. Így szinte ingyen van a terminál és akkor még nem is kalkuláltam bele a bevételnövekedést és az értéknövelt szolgáltatások után kapott jutalékokat.

És mit kellett ezért tennünk? Lényegében semmit! Egy papírral többet írtunk alá és már kapjuk is a támogatást, amit ráadásul vissza sem kell fizetnünk a 2 év lejárta után.

Tovább


Kijárási korlátozás: Fog valaki délelőtt kártyával fizetni?

A kijárási korlátozás rendelkezései természetesen a szüleim kisboltjára is vonatkoznak. Mivel egy vegyesboltot üzemeltetnek, tehát ételt, tisztálkodó- és tisztítószereket, valamint egyéb termékeket árulnak, így a következőket kell betartaniuk/betartatniuk a vevőkkel:

  • 65 év feletti vásárlók csak 9 és 12 között térhetnek be a boltba.
  • 65 év alattiak pedig ezen az időszakon kívül.

Ezen kívül vannak még az ajánlott intézkedések:

  • 1,5 méteres távolságot kell tartani egymástól.
  • A vevők egyedül jöjjenek vásárolni.
  • Ügyeljenek a higiéniai előírásokra.
  • Ajánlják a bankkártyás fizetést.

Természetesen a kötelező dolgokat könnyű volt betartatni, hiszen a vevők kiemelten figyelnek saját maguk is a rendelkezésekre, így a számukra kijelölt idősávban jöttek.

Az ajánlott intézkedések betartása sem volt nehéz: A kasszánál felragasztottunk csíkokat, ami segít a 1,5 méter betartásában, rendszeresen fertőtlenítünk és a szép új terminálunk ajánlása sem esik nehezünkre.

Már azon is elgondolkoztam, hogy kiragasztok egy táblát az ajtóra, amin ezek az ajánlások fel vannak tűntetve. Saját magam akartam egy kis táblát csinálni, de a Fizetés Pont megelőzött! Kaptunk tőlük egy e-mailt, amiben a különböző bolttípusokra külön-külön csináltak kiragasztható figyelemfelhívó táblákat. Gyorsan ki is nyomtattuk és kiraktuk az ajtóra.

És hogy alakul a forgalom?

Nagyon kíváncsi voltam arra, hogy az időkorlátok miatt a terminál forgalma hogyan fog alakulni délelőtt-délután összehasonlításban.

Szerencsére azt tapasztaltam, hogy nemcsak a fiatalabb korosztály használja többet a bankkártyáját, hanem az idősebbek is. Szinte egész nap ugyanolyan arányban fizetnek kártyával.

És a bankkártyás forgalom napról napra nő! Elképzelhető, hogy ennek a növekedésnek az elsődleges motorja a koronavírus, de úgy gondolom a vírus után is sokan maradnak a kártyás fizetésnél, hiszen sokkal kényelmesebb. Most különösen örülök, hogy nem vártunk tovább a bankkártyaterminál beszerzésével.

Tovább


Mindenki a POS terminált használja!

Pénteken este telepítették az új Fizetési Pont POS terminálunkat. Azonnal el is kezdtük használni, így a szombat óta minden egyes vevőnek egyesével hívtuk fel a figyelmét arra, hogy most már bankkártyával, vagy okostelefonnal is tud fizetni.

pos posterminal bankkártyaterminál bankkártya terminál kellegypos koronavírus államitámogatás fizetésipont

Nem gondoltam volna az idősebb korosztályba tartozó vevők is ennyire örülni fognak a lehetőségnek.

A vevők legalább 80 százaléka azonnal a bankkártyáját vette elő a készpénz helyett! Nagyon nagy sikere volt a terminálnak.

Így, az elmúlt pár nap adatait nézve még a forgalom is nőtt egy kicsit: igaz, csak pár száz forinttal vásárlásonként, de az is nagyon sokat számít a mostani időszakban. Olyan sem fordult elő, hogy valaki valamit visszarakott a polcra, vagy otthagyta a kasszánál, mert nem volt nála elég pénz.

Már most látom, hogy jó döntés volt a terminál beszerzése!

Hozzá kell tenni, a szüleimnek még szombaton furcsa volt, hogy üres a kassza és apukám egy kicsit kétségbe is esett, hogy így nem lesz meg a megszokott bevétel. Azán este megcsináltuk a napi zárást és megnéztük a napi forgalmat: Tényleg magasabb volt, mint egy átlagos szombaton szokott lenni!

A pénz már másnap megjelent a terminálhoz tartozó bankszámlán, amit akár azonnal el is tudnánk költeni, hiszen a terminál telepítésekor rögtön kaptunk hozzá bankkártyát is.

Már csak egy kérdés maradt: Mi lesz a beszállítókkal? Nekik eddig minden szállításnál készpénzben fizettek a szüleim. Így gyorsan végighívtam mindenkit, hogy most mit tegyünk.

Az öt beszállító cégből négy mondta, hogy a szállító autók fel vannak szerelve terminállal, így átvétel után a készpénz helyett bankkártyával is kitudjuk fizetni az árut. Egy pedig sajnálkozott, hogy náluk nincsenek terminálok, így utólag, átutalással tudjuk rendezni a számlát, de már ők is keresik azt a terminálszolgáltatót, akivel szerződhetnek. Ajánlottam is nekik a Fizetési Pontot, mivel nekünk eddig nagyon bejött!

Tovább


Kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges?

Péntek este, zárás után megérkezett a várva-várt POS terminálunk.

A Fizetési Pont területi képviselője nagyon felkészülten érkezett, előre telefonon egyeztettük az adatokat, és így minden dokumentumot már előkészített, hogy azzal se menjen az idő.

Amíg mi átolvastuk a szerződést, ő villám gyorsan beüzemelte a terminált és aláírás után tartott egy rövid oktatást, hogy mit hogyan kell használni.

És a reakciók:

  • Anyámnak természetesen a színe tetszett, hiszen nem fekete, hanem sárga. Tipikus nő….
  • Apámnak az egyszerű kezelhetőség volt a legfontosabb (meg kell jegyeznem, tényleg nem egy technikai zseni az öreg)
  • Nekem pedig az, hogy elsőre úgy tűnik, nem kell hozzá folyamatos telefonos segítségnyújtás!

Amikor a területi képviselő végzett, én még elhelyeztem a különböző marketing anyagokat, amiket ajándékba kaptunk: kiragasztottam a matricákat a kasszához, meg az ajtóra és összeraktam a zászlót.

Már csak az maradt, hogy élesben is teszteljük a dolgot!

Remélem a vevők is annyira fognak neki örülni, mint mi.

Nem akartam hosszas eszmefuttatásokat írni a koronavírusról, de ahogy terjed, egyre jobban aggaszt engem is. Remélem, így most egy kicsit nagyobb biztonságban tudhatom a szüleimet, hogy legalább a készpénzzel nem kell annyit érintkezniük. Természetesen ők is kirakták már a kézfertőtlenítőt a bolt bejáratához, meg a kassza mellé, amit a vevők lelkiismeretesen használnak is. A boltot is két óránként takarítják, szellőztetnek rendszeresen és mindent megtesznek a vevők és a saját biztonságuk és kényelmük érdekében. De ha csak egy ilyen aprósággal is segíteni tudjuk egymást, akkor azt meg kell tenni.

Este arról beszélgettünk, hogy ha tényleg olyan jól működik a terminál, ahogy gondoljuk, akkor lehet kiírjuk a bolt ajtajára, hogy kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges.

Tovább


Így kaphatunk 80 000 forint állami támogatást! 

Az egyik legfontosabb tényező lehet a szolgáltató kiválasztásánál a 80 000 forintos állami támogatás, amivel sokat spórolhatunk az üzemeltetési költségeken.   

posterminál bankkártyaterminál kellegypos államitámogatás

A neten olvasgatva összeszedtem a legfontosabb részleteket:   

  • Az állami támogatás összege 80 000 forint. 
  • A támogatás vissza nem térintendő. 
  • Legalább két éves szerződést kell aláírni a szolgáltatóval. 
  • Nyilatkozni kell arról, hogy a bolt 2017. november 1-én nem rendelkezett terminállal. 
  • A támogatás csak nyár közepéig igényelhető. 
  • A felszámított szolgáltatói díj nem lehet magasabb a havi bankkártyás fizetések értékének 1 százalékánál. 

A 80 000 forint támogatást nem egyösszegben adja a szolgáltató, hanem a 2 éves szerződéses idő alatt havonta különböző kedvezmények formájában. Így az jelentős mértékben csökkenti a terminál üzemeltetési költségét.  

Tehát ezzel a támogatással több legyet üthetünk egy csapással:  

  • kapunk 80 000 forint kedvezményt és  
  • a szolgáltató nem kérhet tőlünk 1 százaléknál magasabb díjat.  

De azért legyünk reálisak, az 1 százalék fölötti díj nekem amúgy is horror kategóriának tűnik, garantáltan nem mennék bele olyan magas költségbe.  

Így különösen boldogan nyugtáztam, hogy az igénylés feltételeinek a szüleim boltja teljes mértékben megfelel: 20 éve működik sikeresen, még sokáig szeretnék üzemeltetni és eddig még nem volt POS termináljuk.  

FONTOS: Ezt a támogatást most már csak egy szolgáltatónál, a Fizetési Pontnál lehet igényelni.  

 A létrehozott Excel táblázatomba felvittem egy új sort, az állami támogatást, és csak egy helyre írtam be egy „+”-t, a Fizetési Pont oszlopába.  

Tovább


Az első keresésem eredménye

Be kell vallanom, egy kicsit csalódott voltam, amikor először rákerestem a terminálokra. Abból indultam ki, hogy találok 1-2 szolgáltatót, első sorban bankot, aki ezzel foglalkozik és egy-két cikket arról, hogy milyen feltételek mellett melyiket válasszam. 

Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna: egy végtelenül hosszú lista fogadott „jobbnál jobb” ajánlatokkal a bankokon kívül olyan cégektől, akik még csak távolról sem voltak ismerősek. Gyorsan be is csuktam a böngészőt, picit azt remélve, ha később újra megnyitom, azonnal szembe jön velem a tökéletes jelölt. Hát nagyon nem így történt. 

Végiggörgetve a találati lista első oldalát (a másodikat nagyon ritkán nézem már meg) a következő megállapításokra jutottam: 

  • POS terminált értékesítenek bankok és egyéb, nem banki szolgáltatók is
  • Terminálból nem csak egy féle létezik, így fontos a felhasználás típusa
  • A terminálok díja több költségelemből áll
  • Sok cégtől árajánlatot kell kérni, mivel még egy alap ajánlat sincs a honlapon
  • Nem csak magyar szolgáltatók vannak Magyarországon
  • Létezik állami támogatás is a terminálokra
  • Vannak összehasonlító cikkek, de kétséges, hogy mennyire aktuálisak a 2-3 évvel ezelőtt íródottak

Ezek alapján végiggondoltam, hogy mik az adottságaink a boltban, így ki tudtam alakítani magamnak egy alap struktúrát, hogy mégis mi az, ami alapján nézzem a szolgáltatók ajánlatait.

  • Nyilván az elsődleges szempont, hogy minél olcsóbb legyen a terminál beszerzése és üzemeltetése is. Itt válhat érdekessé az állami támogatás, de annak a feltételeit még alaposabban át kell böngésznem, nehogy valami buktató legyen a dologban, mint sok hasonló pályázat esetén. 
  • Ahhoz nem ragaszkodom, hogy banktól vegyünk terminált, de annak örülnék, ha magyar szolgáltatót találnék, ahol van tényleges magyar nyelvű ügyfélszolgálat és szervizháttér. Így nem kellene mindent nekem megoldanom, a szüleim közvetlenül tudnának ügyet intézni, ha kell. 
  • A terminál egy bolt kasszájánál lesz, így nem számít, hogy hordozható-e, vagy sem. Az a fontos, hogy könnyen lehessen kezelni és ne én legyek ennél is a technikai support. 

Így akkor sikeresen körvonalaztam a legfontosabb kritériumokat, indulhat az érdemi keresés és árajánlatkérés. 

Tovább