Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA


Jön a második koronahullám, mi is újra szigorítunk

A koronavírus első hulláma sajnos sok ismerősömnek okozott nagyobb pénzkiesést. Első sorban a turizmusban és vendéglátásban tevékenykedőknek.

A szüleimnek szerencséjük volt: Még nőtt is a bolt forgalma a tavaszi nehéz időszakban! Ezt két tényező is befolyásolhatta:

  • Az újonnan beszerzett Fizetési Pont POS terminál, ami vonzza a vevőket a mai napig. Nemcsak több vásárló fordul meg a boltban, az átlagos vásárlási összeg is megnőtt.
  • Nyilván itt figyelembe kell venni azt a tényt is, hogy vegyesbolt lévén élelmiszert, kozmetikumokat és tisztítószereket is árulnak, ami azt jelentette, hogy nem kellett bezárniuk a boltot 3 óra után.

Így a forgalom visszaesésétől most sem félek egyáltalán. Inkább a szüleim egészsége az, ami aggaszt. Be kell vallanom, a nyáron egy picit csökkent a fegyelem nálunk is, ugyanúgy, ahogy az országban mindenhol máshol. A napi fertőtlenítés nem maradt el, viszont a maszkviselést már nem vette senki komolyan. Mi is úgy voltunk vele, hogy most már a pénztárhoz felszerelt plexi is elegendő, nem biztos, hogy kell a maszk.

Úgy tűnik, most mégis eljött újra az idő, hogy ezen változtassunk. A boltban dolgozók mostantól folyamatosan viselnek maszkot, ezzel ösztönözve a vevőket is ugyanerre. A kassza környékét gyakrabban fertőtlenítik, beleértve a pultot, a pénztárgépet és a terminált is. És természetesen mindenkit megkérnek, hogy bankkártyával fizessenek, mert így alacsonyabb a fertőzés veszélye.

Azt a táblát, amit tavasszal használtunk, nem tudjuk újra kirakni, mivel a vásárlási idősávokat nem vezették be újra, úgyhogy kénytelen leszek nekiállni szerkeszteni egyet. De mi is kerüljön rá?

  • Belépés csak maszkban
  • Használd az ajtó mellé kirakott kézfertőtlenítőt
  • Ha megoldható, egyedül gyere
  • Tarts távolságot
  • Fizess bankkártyával

Remélem nem hagytam ki semmit!

Bízom benne, hogy ezen szabályok betartásával meg tudjuk védeni a szüleimet és a vevőket is egy komoly betegségtől.

Tovább


A terminállal még a pénztárosnak is sokkal könnyebb, kipróbáltam!

Normális esetben a nyári szabadságomat külföldön töltöm, 1 hét városnézés és még egy hét tengerpart levezetésképpen. Idén azonban más a helyzet, nem tudok egy esetleges szigorú karantént bevállalni, ha módosítják az adott ország besorolását. Így maradt a jó öreg Magyarország: kocsiba ültettem a családot és meglátogattuk a szüleimet pár napra, utána pedig elmentünk a Balaton déli partjára pihenni, strandolni.

A szüleimnek kapóra jött, hogy ott vagyunk, hiszen így meg tudtak kérni, hogy fél-fél napokra álljak be a kisbolt kasszájába. Fura volt ennyi év távlatából kiszolgálni a vevőket, szerintem utoljára egyetemi éveim alatt dolgoztam néha a kisboltban, hogy kiegészítsem az ösztöndíjamat. Az sem ma volt már.

Már lelkiekben készültem arra a megalázó helyzetre, amikor nagy pénzzel fizetnek én meg bután állok és próbálom kiszámolni a visszajárót, ami elég gyakran siklott félre. Na meg a megszokott kérdésem, a „Nincs kisebb?”, mert nem volt a kasszában elég váltópénz.

Most azonban megváltozott a helyzet: Ott volt a terminál és vele együtt a gyors és egyszerű fizetés. A vevők csak jöttek-mentek, a kasszánál alig álltak sorba, hiszen nem kellett az én matematikai (nem)tudásomra, meg a pénzzel való ügyetlenkedésemre várniuk. Csak egyszerűen beütöttem az összeget a terminálba és már érinthette is a kártyáját a vevő, én adtam a bizonylatot és készen is voltunk. Egy álom így kasszában dolgozni!

Aztán jött egy vevő, aki nem kártyával fizetett. Be kell vallanom, egy picit megzavart, mert annyira elfelejtettem, hogy más módon is lehet fizetni, mint a terminálon. És újra jött a bénázás az összeggel, a visszajáró pénzzel és a vevő részéről pedig annak az elpakolásával. Már-már mindketten kellemetlenül éreztük magunkat a „közösen” eltöltött idő hosszúsága miatt. Mögötte pedig már torlódott fel a sor…

Utána szerencsére helyreállt a rend és a többi vevő kártyával fizetett, legalábbis amíg én ott voltm.

Összegezve ennek a pár órának a tapasztalatait, én a legszívesebben kiírnám a bolt ajtajára, hogy CSAK kártyával lehet fizetni. Nagyon várom már azt az időszakot, amikor Magyarország 100%-ban átáll az elektronikus fizetési megoldásokra és a készpénz átváltozik egy ritka gyűjtői kinccsé.

Tovább


Bankkártyás fizetéssel a koronavírus ellen!

Amikor a POS terminálokkal kezdtem foglalkozni, nem is gondoltam, hogy egy világjárvány esetén is kiemelt szerepet játszhatnak.

A munkahelyemen természetesen mi is megkaptuk a koronavírus kisokost, amit tovább is küldtem a szüleimnek. Ők jobban veszélyeztetettek, mint én, idősebbek, sok emberrel találkoznak a boltjukban és ők is járnak vásárolni. Persze ebben a tájékoztatóban az alap higiéniás szabályok mellett csak arról írtak, hogy kerüljük a kapcsolatot mindenkivel, aki akár csak távolról érintett lehet és ne menjünk rendezvényekre.

Jobb félni, mint megijedni alapon én is olvasom a híreket, tájékozódom a fejleményekről.

Egy érdekességre találtam rá az elmúlt napok híreiben: A WHO adott ki egy tájékoztatást arról, hogy javasolja mindenkinek a bankkártyás fizetést, hiszen a készpénz több ember kezében megfordul, így azon több kórokozó tud összegyűlni. Mivel azt sem tudják még, hogy a koronavírus a tárgyakon meddig marad életben, a készpénz ugyanúgy fertőző lehet, mint az ajtók kilincse, vagy a villanykapcsolók, amiket sokan használnak.

Ezt a cikket gyorsan el is küldtem a szüleimnek és nyomatékosan kértem őket, hogy próbáljanak meg mindenhol kártyát használni.

Én pedig levontam belőle azt a következtetést, hogy villámgyorsan be kell szereznem a POS terminált, hogy a szüleim minél hamarabb tudják ajánlani boltjukban a bankkártyás fizetést a készpénz helyett és így óvják saját és vevőik egészségét. Jól tudom én is, hogy nem a bankkártyás fizetéssel fogják megállítani a vírus terjedését, de ez is szerepet játszhat abban, hogy minél kevesebben fertőződjenek meg.

Lehet nem én vagyok az egyetlen, aki éppen most keres terminált és a vírus miatt minél előbb szeretné beszerezni. Félő, hogy a szolgáltatóknál elfogy a készlet és nem tudnak újat beszerezni. Meg az is előfordulhat, hogy a sok telepítés miatt csúsznak az ígért határidőkkel.

Abban most már biztos vagyok, hogy olyan szolgáltatót fogok választani, aki 2-3 napon belül tényleg tud nekünk terminált adni! Ezzel elég sok szolgáltatót kilövök, mert a legtöbben nem tudnak gyorsan telepíteni. Mivel nem akarok soktízezret kiadni a terminálért, a legvonzóbb ajánlat a Fizetés Ponté, akik 72 órán belül telepítenek.

Tovább


Minek még egy pénzügyi blog? 

Miért is kezd valaki pénzügyi területen blogot írni?
Sokat gondolkodtam én is ezen, mielőtt elindítottam a Kell egy POS blogot. Arra jutottam, hogy ez egyrészt nekem segít a gondolataim rendezésében, másrészt Nektek, akik hasonló cipőben jártok. 

Az egész úgy kezdődött, hogy édesapám felhívott egy szombat délután. Ez már alapból fura volt, apám nem szokott telefonálni. Engem például csak akkor hív, ha a számítógép, vagy az okostelefon már megint „nem működik”. 
Elhangzott a kérés, hogy találjak neki egy POS terminál szolgáltatót. Nyilván nem így fogalmazott, de ezt hagyjuk. 

A probléma adott volt: 

  • Vegyesbolt egy vidéki kisvárosban
  • Egyre többen dolgoznak olyan helyen, ahol átutalással kapják a fizetésüket
  • A bolthoz legközelebbi bankautomata 5 perc kocsikázásra van
  • Egyre gyakrabban hangzik el a kérdés: „Tudok kártyával fizetni?”
  • És erre a válasz: „Sajnos nem.”

Gondoltam magamban – informatikusként – én ezt könnyen megoldom, hisz’ Google a barátom. Egy darabig ez a tézis meg is állta a helyét. Aztán rájöttem, hogy az én nagyon egyszerű keresésem a „terminál+bankkártya” kulcsszóra több találatot adott, mint amire számítottam.
Voltak itt bankok, egyéb szolgáltatók nagyon hangzatos névvel, akikről még soha nem hallottam, meg cikkek a témában, úgyhogy elkezdtem olvasgatni, megismerni ezt a rendkívül bonyolult piacot. 

Tovább